31 grudnia 2017

SYLWESTER 2017

2017 rok nasza grupa pożegnała w okolicy Międzyrzecza w agroturystyce Agromaya położonej we wsi Gorzyce.
Wspólnie z naszymi żonami, partnerkami i dziećmi spędziliśmy razem 4 dni.
Nie był to pierwszy tego typu wyjazd w naszej grupie. Staramy się nie być dla siebie anonimowi, kilka razy w roku organizujemy wyjazdy tego typu.
Piątkowy wieczór spędziliśmy na wspólnym biesiadowaniu.

W sobotę 30 grudnia 2017 roku udaliśmy się do muzeum MRU w Pniewie.
Miedzyrzecki Rejon Umocniony to system umocnień stworzony przez Niemców w latach 1934–1944 dla ochrony wschodniej granicy zlokalizowany w województwie lubuskim, nieopodal Międzyrzecza.
MRU składa się z trzech odcinków różniących pod względem charakterystyki geograficznej otoczenia i nasyceniem obiektami fortyfikacyjnymi. Odcinek północny opiera się o rzekę Wartę pod Gorzowem Wielkopolskim, gdzie styka się z południową flanką Wału Pomorskiego i kończy w okolicach miejscowości Kursko i Pieski. Odcinek centralny, najsilniej ufortyfikowany, ciągnie się od Kurska przez Kęszycę, Pniewo do Boryszyna. Odcinek południowy od Lubrzy do Odry łączy umocnienia MRU z Linią Środkowej Odry. /wikipedia/

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99d ... _Umocniony

Razem z naszymi partnerkami zwiedziliśmy Obiekt Pz. W 717. Wraz z przewodnikiem z muzeum zapoznaliśmy się z poziomem bojowym, zeszliśmy szybem komunikacyjnym na głębokość ok. 32 m. na poziom techniczny. Tam rozpoczęło się przejście tunelem. Po ok. 20 minutach marszu dotarliśmy do stacji kolejowej, jak nazywany jest szeroki korytarz po którym poruszały się kolejki wąskotorowe dostarczające zaopatrzenie. Następnie wróciliśmy tą samą drogą, licząc nietoperze, które schroniły się w tunelach.

Wycieczka trwała ok. 2 godziny. Po jej zakończeniu postanowiliśmy sprawdzić teren, na którym planujemy zorganizować marsz kondycyjny i nasze pierwsze noworoczne spotkanie, podczas którego będziemy rozmawiać o planach na rok 2018.

Sylwestrową noc spędziliśmy jak należy - przy syto zastawionym stole i przypominjąc sobie lata młodości na parkiecie :)

Spotkanie w gronie naszych bliskich przybliżyło im naszą pasję. Wśród wielu żartów, wspominaliśmy wspólne wyjazdy i przygody.

GRUPA SFSG Z POZNANIA ŻYCZY WSZYSTKIM ŚWIETNEJ ATMOSFERY, UDANYCH WYJAZDÓW, WYGRANYCH POTYCZEK I JAK NAJMNIEJ „KRYZYSÓW” 😊 W NOWYM ROKU.